Demoscena 13.11 – 6.12

Wystawa towarzysząca projektowi Level ART – koncepcji warsztatów edukacyjnych poświęconych machinimie – nowemu sposobowi kreacji filmu animowanego.

plakat_demo

Wystawa z założnia będzie miała charakter eksperymentalny. Przede wszystkim dlatego, że będzie to próba zaprezentowania fenomenu kulturowego, który poprzez swój charakter nigdy nie został poddany jednoznacznej klasyfikacji. Czym wobec tego jest demoscena?  Sztuką, technologią czy może czymś pomiędzy? Nie chcemy odpowiadać na to pytanie, pozostawiając je w dalszym ciągu otwartym. Dlatego też wystawa ta jest dla nas prawdziwym wyzwaniem, trochę też procesem i eksperymentem, którego ostateczny kształt zobaczymy dopiero w listopadzie.

level_art

O demoscenie…

W literaturze przedmiotu scena sztuki komputerowej – zwana także  demosceną – uznawna jest za kulturę powiązaną ze sztuką okołokomputerową, której działalność skupia się głównie  na tworzeniu tzw. dem (demostration). Demo jest nieinteraktywnym, wizualnoaudialnym programem o dynamicznych walorach graficznych, odbywającym  się w czasie rzeczywistym na  platformie komputerowej – będącym przy tym strukturą off-line’ową. Założeniem odgórnym dema jest popis zdolności programisty bądź programistów,  czego efektem są wirtuozerskie pod  względem wizualnym i muzycznym  realizacje o skondensowanym do  minimum kodzie programistycznym. Wystawa będzie  miała historyczno-nostalgiczny charakter, ukazując ciekawsze, archiwalne  materiały, jak i nowsze popisy wirtuozerskie.

Wystawowe atrakcje:

W ramach przygotowanej przez Centrum Kultury Agora wystawy zaprezentowane zostaną m.in:

– legendarne już pierwsze komputery domowe oraz konsole do gier z możliwością grania;

– archiwalne magazyny;

– zaplecze demoscenowe (sendy, scheatowane znaczki pocztowe, invitki, votki, dyskietki);

– pokazy dem oraz intr (przygotowane przez Pixel Heaven);

– premiera Instalacji Telefonicznej Michała Szoty

Michał Szota, Instalacja Telefoniczna

Michał Szota, Instalacja Telefoniczna

Instalacja telefoniczna to elektroniczny instrument muzyczny oparty o Arduino (2013), którego interfejsem użytkownika są tarcze telefoniczne produkcji RWT (1976). Do wykręcania numerów (palcem) i grania (ośmiobitowych sekwencji).

Michał Szota zajmuje się projektowaniem graficznym i interakcji, czasem dla zabawy, czasem dla zysku. Portfolio: http://szota.biz/

– wystawa obrazów Mariusza Wildemana

Mariusz Wildeman, No matter what the score is, I'm already a winner 120:160cm Oil on canvas (fot.http://mariuszwildeman.blogspot.com/)

Mariusz Wildeman, No matter what the score is, I’m already a winner 120:160cm Oil on canvas (fot.http://mariuszwildeman.blogspot.com/)

– pokaz filmu pt. Demoscene – The Art of The Algorithms (Flame Film, 2012).

Szilárd Matusik – reżyser, scenarzysta, operator, montaż, producent
Gábor Csépai – narrator, reporter, pisarz
Adrienn Óré – asystent reżysera, asystent producenta
József Iván – operator
Ádám Majoros – operator
Echolith – muzyka

Wernisaż wystawy: 13.11.2013 godz. 18:00
Kurator: Kama Wróbel

FB

Partnerem wystawy jest:

logo